Ty też masz zrytą psychikę??



Jakiś czas temu była akcja na temat dyskryminacji rudych osób i stworzono właśnie taki kalendarz z modelami z owym kolorem czupryny. Temat akcji jest dobry i powinno być go coraz więcej. Od zawsze rudzi są gnębieni już od czasów przedszkolnych i tak do końca życia nie ważne ile mają lat, ten temat wciąż jest każdemu dobrze znany i wykorzystywany do poniżania. 

Dlaczego pomarańczowy na włosach wzbudza tyle kontrowersji? Uznawany jest za kolor "brzydki", a ludzie go posiadający są fałszywi, wredni, podstępni itd itd. Niektórzy są tak poranieni, że nawet wiewiórki wzbudzają u nich nienawiść. Małe, słodkie stworzonka biegające po drzewach i lubiące dłubać orzeszki. Jestem ciekawa kiedy powstał ten stereotyp. Może za czasów królów był jakiś  rudy żebrak, który zajumał z głodu komuś kawałek chleba? Od tego się zaczęło? Może też, rudy jaskiniowiec zmylił kolegów posyłając ich w inne miejsce, żeby samemu pójść tam gdzie biegają najokazalsze mamuty i jednego ubił dla rodziny? 

Pytanie jest jeszcze jedno, a mianowicie w jaki sposób kolor włosów wpływa na charakter człowieka? Czy każdy rudzielec musi być zły? Wtedy chyba więzienia byłyby nimi przepełnione i tylko nimi, no bo przecież są najgorsi. Co z szatynami, czarnymi, blondynami?? Ahh ci blondyni. Blond jest uważany za najpiękniejszy i najseksowniejszy kolor. Gdzie nie popatrzę widzę tlenione głowy. Nawet gdy komuś nie pasuje, to i tak się farbuje, bo chce być atrakcyjniejszy. Każdy ma inny typ urody, jednak ulega temu na co pozostali zwracają większą uwagę, trochę się przy tym oszpecając tak naprawdę. 

Powiedzmy sobie szczerze. Ludzi ładnych jest mało. Ładność zależy od genów, kosmetyków, ciuchów (czyli kasy), a czasami nawet operacji plastycznych, co wymaga jeszcze więcej kasy. Chodzące piękności to rzadkość. W cale nie świadczy o tym ich naturalny kolor włosów. Są ładne i brzydkie blondynki, rudzi, szatyni i bruneci. Ostatnio trwa moda na farbowanie się na rudo. Nie wiem dlaczego, skoro tak się go gnębi. 

Od podstawówki byłam dyskryminowana dlatego, że byłam inna. Totalnie mnie to zakompleksiło, a wrogość innych wywołała u mnie agresję samoobronną. Gdy teraz ją wykorzystuję, komentuję się moją osobę wyrazami "wredny rudzielec", bo przecież każdy inny jest idealny i miły aż mdli na odległość. Jestem taka jak każda inna osoba. Mam swoje zdanie, bronię się gdy wymaga tego sytuacja, robię często dobrą minę do złej gry gdy nie wolno mi powiedzieć tego co myślę, jestem także uczuciowa, oddana i do rany przyłóż gdy mi na kimś zależy. Mam w sobie dobre i złe cechy. Gdy ktoś mnie wkurwi jestem zajebiście wredna i mam ochotę tego kogoś rozszarpać, ale gdy mnie rozczuli to zagłaskam na śmierć, tak jak kiedyś małego słodkiego kurczaczka, którego za bardzo kochałam i tuliłam :(

Byłam ostatnio u znajomych mojego narzeczonego. Ludzi nie znam, okazało się że młodsi o 4 lata i więcej. Po paru kieliszkach czystej padło określenie "pierdoleni rudzi". Jak się poczułam? Można się domyśleć. Od razu oznajmiłam, że zaliczam się do owego grona. Koleś nie wiedział jak się zachować i do końca mojego pobytu wracał do tematu, tym razem z tekstami jak to rude kobiety są seksowne, tym bardziej z piegami. Co sądzić o takiej osobie? Niech każdy odpowie sobie sam na to pytanie.

Stereotyp blondynkowy też istnieje. Jestem ciekawa kto go wymyślił? Być może zdesperowani rudzi. Blondynka z reguły to najgłupsza istota uhonorowana dzięki temu milionami dowcipów na swój temat. Kolejna bez sensowna sytuacja mająca w sobie zerową logikę. Mimo tego faceci lecą bardziej na blondynki. Może dlatego, że nie lubią mądrzejszych kobiet od siebie. Kiedyś wyczytałam to w cosmo. Faceci wolą głupsze. Nie jestem facetem, to nie wiem, ale to bardzo poranione myślenie. 

Mam nadzieję, że z biegiem czasu np. w 2050 roku ktoś coś zmieni w tym temacie. Rudzi będą mogli    
normalnie chodzić do szkoły i na imprezy nie obawiając się chamskich tekstów na swój temat. Skoro o rudych i blondynach jest największe halo, to co z brunetami i szatynami? Oni są bardziej nijacy, skoro nikt nie mówi na ich temat? 


Peace 
Kasia



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

4 komentarze:

  1. szczerze mówiąc, nie słyszałam o tym wcześniej, bardzo fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojejciu. Czyli co teraz? Może wprowadzić jakieś propagandowe hasła typu: "Wolność dla rudych!", albo "Uwolnić rudych!". Jasne, że każda mniejszość jest krytykowana i nie tylko rudzi mają przekichane: tak samo grubaski, czy tam nieśmiali. I to się nie zmieni. Przykre, że niektóre osoby kończą potem zakompleksieni, albo u psychologa. Ale odrobinę dystansu. Naprawdę tak bardzo przejmujesz się tym, że ktoś w twoim otoczeniu posługuje się stereotypami? Faceci wcale nie lecą na blondynki, co prawda każdy facet ma swój typ koloru włosów, ale większość z nich i tak kończy u boku kogoś z innym ubarwieniem włosów, bo to żaden wyznacznik w doborze partnera.

    OdpowiedzUsuń